Mám pro vás tip na skvělé světlo.
Dřív jsem používala Sigma Buster 300, o kterém jsem psala tady. Po čase mi přestalo vyhovovat, a abych před sebe ve tmě pořádně viděla, jezdila jsem se dvěma těmito svítilnami zároveň.
300 lumen je zkrátka málo. Dalším mínus je malá výdrž nabití. Po dvou letech používání už jsem musela světlo nabíjet skoro každý den. I zezačátku vydrželo svítit třeba 2 hodiny, i když se maximální výdrž udává 13 h.
(Má toto světlo nějaká pozitiva? Není drahé, je lehké (103 g), snadno se přemístí díky silikonovému pásku z jedné koloběžky na druhou, jednoduše se ovládá. Voděodolnost má IPX4, jezdila jsem často i v silném dešti. K Sigmě je moc dobrá zadní blikačka, tu chválím. Svítí a bliká silně a vydrží nabitá taky poměrně dlouho, s časem nepozoruji rozdíl v intervalech nabíjení.)
Takže nastal čas na změnu.
Tohle nové světlo byl dárek a jsem za něj moc ráda:
Představuji vám Moon Meteor Storm Pro. Dobíjecí světlo se dvěma LED svítilnami, světelným tokem 2000 lumen a mnoha kombinacemi svícení. Je trochu větší a těžší, váží 207 g a na délku má skoro 12 cm. Výdrž se udává okolo 100 h, voděodolnost IPX 5. Odkaz na světlo je zde. Koupit se dá i v pár českých e-shopech, značka má i méně svítivá světla nebo ta určená do horších podmínek s ještě vyšší voděodolností.
Světlo svítí neuvěřitelně, asi jako světlomet auta:) Takže jsem byla okamžitě nadšená. Na silnici si člověk musí dávat pozor, aby neoslňoval ostatní, v terénu a na neosvětlených místech je to paráda.
Díky dvěma zabudovaným svítilnám si můžete sami nakombinovat ten režim, který vám v dané chvíli vyhovuje, svítilna má matrix LED displej. V návodu najdete přesný popis kombinací tlačítek, nechybí možnost uzamknutí nebo paměti posledního režimu svícení. Já se přiznám, že zkrátka většinou mačkám, dokud mi intenzita a šíře světleného kužele nevyhovuje.
Ovládání potmě a především v rukavicích je teda náročnější. Trefit se potmě prstem na nepodsvícené tlačítko, ještě když jsou hned dvě vedle sebe, to je téměř nemožné.
Ke světlu je v balení i další příslušenství. Samozřejmě nabíjecí kabel USB C. Dále je možnost připevnit si svítilnu na tělo nebo na helmu. Přiložen je dokonce kabel s prodlouženým tlačítkem, které si suchým zipem připevníte k rukojeti řidítka, abyste nemuseli během jízdy hledat tlačítka na světle. Nicméně jeho ovládání si myslím, že bude po tmě podobně nešikovné. Ještě jsem ho nezkoušela.
Na řidítka se připevňuje trochu složitěji než sigma, držákem se šroubem, ale pořád to není nic náročného. A drží krásně na místě. Na druhou stranu není problém světlo během jízdy trošku naklonit tak, aby to v danou chvíli vyhovovalo. Světlo je viditelné a osvícené i z boku. Indikátor nabití vidíte při zapnutí neustále.
A jaké světlo používáte vy?