Proč jsem si chtěla vyzkoušet koloběžku Yedoo Trexx? Moc se mi líbí vzhledově a patří do stejné velikostní kategorie jako moje Crussis Urban (kola 26 a 20 palců). Navíc tato kolobka zvítězila v Megatestu koloběžek 2018 na brněnském výstavišti.
Trexx patří spolu s několika dalšími modely do nejnovější řady Yedoo Alloy, která má svá specifika a originální koloběžkové vychytávky.
Je to lehounká koloběžka vhodná i na delší jízdy a do mírného terénu.
Odlehčený celohliníkový rám šetří síly a zefektivňuje pohyb, je lehký a pevný zároveň. Vyrábí se z protlačovaných vícekomorových profilů. V namáhaných částech (u stupátka, hlavové trubky) jsou víceúrovňové sváry, tudíž odolává zatížení ze všech směrů.
Stupátko je samo osobě co nejnižší, pouhých 27 mm. Jeho světlá výška, tedy vzdálenost od země, je 4,5 cm. Konstruovaný je chytře, pro minimální výšku nášlapu, ale zároveň co největší vzdálenost stupátka od země.
Zadní vidlice je polohovatelná, stupátko můžete dát výše pro terénnější jízdu, v tom případě se světlá výška zvedne na 6,5 cm. Pozor, se změnou pozice zadního kola je třeba upravit i nastavení blatníků a zadní brzdy. Zvýšení vidlice jsem zatím nevyzkoušela.
Stupátko má lichoběžníkový tvar se zkosenými boky pro bezpečný náklon v zatáčkách. Pro nohu máte 40 cm místa. Přední část je zesílená a navíc o cca 0,5 cm vyšší pro minimalizaci škrtání. Zespodu je 3 mm materiálu na obroušení. Uvádí se, že 0,5 mm obrousíte za přibližně 8 000 km jízdy! Řešení stupátka mi přijde skvělé, kolobka přejede bez škrtnutí více terénních nerovností, než jsem zvyklá. Minimalizovaná je styčná plocha s terénem, při škrtnutí se koloběžka prudce nezbrzdí ani neslyšíte zlověstný „kovový“ zvuk.
Na stupátko si můžete nalepit různý počet nalepovacích protiskluzových pásků, základem jsou 3, maximem 7. Myslím si, že 3 pásky jsou naprosto dostačující. Fungují perfektně, v mokru jsem je ale nezkoušela a záleží i na podrážce.
Speciální opěrná dorazová patka v zadní části stupátka je specialitou kolobek Yedoo. Slouží pro nadzvednutí zadní části kolobky patou při jízdě přes výmoly. Přiznám se, že tak daleko jsem zatím nedospěla 😀 Skvělá je i pro manipulaci s koloběžkou a její přenášení. Vzniklá mistička sice sbírá nečistoty, ale nepřijde mi to jako velký problém.
Rychloupínáky slouží pro snadnou demontáž bez nářadí. Nízké náboje pak minimalizují modřiny na kotníku nebo lýtku.
Kolobka je vybavená pneumatikami Kenda se speciální protiprůrazovou kevlarovou vrstvou a nahuštění je možno až na 7 barů! Já mám svou testovací kolobku nahuštěnou na 6 barů. Valivost je skvělá, ale samozřejmě kvůli tomu cítíte každou terénní nerovnost.
Trexx, ale i další z modelů Yedoo Alloy – Wolfer, mají hliníkové A-head (bezzávitové) hlavové složení s průmyslovými ložisky.
Řidítka jsou vlaštovková s měkkými pěnovými omotávkovými gripy, moc příjemná, šíře 60 cm, V- brzdy jsou značky Tektro. Pomocí kroužků si snadno nastavíte výšku řídítek.
V základní výbavě má kolobka dvakrát přípravu pro držák lahve. Já jsem si přimontovala košík na lahev do spodní pozice u stupátka, jak jsem zvyklá. Pro delší cestu si můžete namontovat držáky oba.
Stojánek a zvonek si musíte dokoupit. Já stojánek u této koloběžky mám a funguje perfektně, dá se ovládat i nohou. Zvonek na řídítkách není a při jízdě městem mi dost chybí. Ten bych určitě do základní výbavy zařadila.
Více mých zkušenostech s Trexxem se dočtete příště, také chystám porovnání s Crussis Urban!:)
I’m shopping for a Trexx and found your report really useful. Thaaaanks.
Thank you very much for your comment, I appreciate it