Jak jsem se seznamovala s Trexxem? Co mě překvapilo, potěšilo, co mi u této kolobky chybělo? Spíš než technické parametry posuzuji osobní pocit z jízdy a z koloběžky jako takové. Jsem lehký jezdec, takže pod někým, kdo váží 100 kilo, se kolobka bude chovat zase trochu jinak.
Před Trexxem jsem brázdila okolí na mé koloběžce Crussis Urban. Teď jsem měla možnost vyzkoušet si kolobku od Yedoo ze stejné velikostní kategorie.
Jaké jsou moje názory na obě koloběžky a jejich detailnější porovnání i s nějakými těmi čísly pro vás chystám. Yedoo Trexx jsem vám už představila v tomto článku. Dnes to budou dojmy z projížděk a seznamování s Trexxem.
Hned jak jsem ji uviděla, srdce zaplesalo: moje testovací koloběžka je bílá! Kombinaci bílá – černá jsem si totiž nejdřív vybrala u své Urbanky, jenže tenkrát byla nedostupná a tak jsem zvolila barevnou verzi 4.4. Mám krásné přibližovadlo svítící svými barvami do dálky, ale musíte uznat, že bílá kolobka je krásná a elegantní. Povrchá úprava Trexx je lesklá, Urbanka má lak matný. Na bílé barvě jdou ale samozřejmě o něco dřív vidět prach a nečistoty. Hlavně červený prach z některých cest v Brdech.
Druhá kolobka od Yedoo, kterou jsem měla tu čest vyzkoušet, byla černá (kombinace Black-white). Přiznám se, že bílá u mě vyhrává, nicméně černá má taky něco do sebe a rozhodně je to fešanda!! Nakonec se mi líbila víc, než bych ze začátku myslela.
Trexx je lehounký především díky hliníkovému rámu. Váží 7,9 kg. To oceníte nejen při manipulaci, ale hlavně při jízdě, nevláčíte kila navíc. Když jsem vzala na stejnou trasu Urbanku a poté Trexxe, po rovině a do kopce jsem se s Urbankou o něco více nadřela. O manipulaci ani nemluvím.
Kolobku jsem dostala bez košíku na lahev a zvonku. První věc jsem vyřešila okamžitě, namontovala jsem držák na lahev z kola a krásně pasoval. Na kole navíc jezdím stále míň a míň… Zvonek mi hodně chyběl, ale dá se samozřejmě dokoupit. Urbanka ho má integrovaný u levé brzdové páčky. Instinktivně jsem po něm sahala, ale nebyl tam 😀 V základní výbavě by se mi určitě líbil. Taštičku na přední řidítka jsem připevnila hned před první projížďkou.
Za velké plus kolobky považuju stojánek, který rychle uvedete do provozu, klidně nohou, je to chytřeji vyřešené než stojánek Crussis. Ten musíte rukou trochu povysunout a pak otočit, někdy mě moc neposlouchá.
Pláště byly užší než u Urbanky. Kolobku jsem dostala nahuštěnou na 6 barů, pláště dovolují maximum až 7 barů. Je to super na hladkou cestu, tolik se nenadřete, na hrbolatou už trochu méně. Po asfaltu jsem si lebedila, v nerovném terénu z kopce to bylo horší, jste víc „vyklepaní“ a kola mohou na kamínkách při vyšší rychlosti občas „ustřelit“. Urbanka je v tomto ohledu stabilnější a lépe drží stopu na štěrkových cestách nebo mezi kameny.
Tuhý rám Trexxe maximálně převede energii z odrazu do pohybu, svou daň si ale při jízdě po nerovném povrchu z kopce vybere. Trochu pomůže přenést váhu co nejvíce dozadu, taky nevím, jaký by měl ze stejného terénu pocit jezdec těžší než 50 kg. I to, že je Trexx trochu „kostitřas“, mu ale ráda odpustím.
Řidítka jsou vlaštovková s pohodlnými měkkými gripy. Měla jsem je nastavena výše než u Urbanky a ne tak vepředu.
Stupátko se třemi nalepovacími protiskluzovými proužky bylo úplně ok, tři proužky myslím stačí. V mokru se to taky dá dobře zvládnout:) Jen bez zadního blatníku jsem se mokrému povrchu raději vyhýbala.
Vzala jsem Trexxe nejprve na trasy, které běžně jezdím se svou kolobkou. Světlá výška je u Trexxe o půl centimetru nižší než u Urbanky, ale rozhodně to není znát, přejela jsem snad i trochu vyšší terénní nerovnosti! A pokud už náhodou škrtnete, není to tak dramatický a „auvajs chudák koloběžka“ kovový pocit jako s Urbankou. Řešení „podvozku“ koloběžky mi přijde mnohem šťastnější a promyšlenější u Yedoo než u Crussis.
Koloběžka je lehounká, snadno se s ní vyhýbá překážkám, dobře zatáčí, je rychlá a mrštná. Vzala jsem ji do Brd, na projížďky po okolí, i do práce. Všude obstála perfektně a přiznám se, že jsem se do ní zamilovala 🙂