Kostka Tour Max je jednou z nejpopulárnějších velkých ocelových koloběžek a vyrábí se v České republice. Má mnoho verzí a jednou z nich je i verze skládací.
Možná každého hned napadne, že se taková funkce skládání musí zákonitě projevit na jízdních a funkčních vlastnostech, případně viditelně ovlivnit vzhled. A ono vůbec ne.
A nebojte se, že se vám za jízdy koloběžka rozpadne, rozpojí nebo snad sama složí:-D. Po prvním seznámení s ní zjistíte, že to není možné.
Já jezdím převážně na hliníkových koloběžkách Yedoo Trexx. Kostku Tour jsou vyzkoušela na Šumavě. Byla moc fajn. O nákupu ocelové koloběžky jsem sice nijak neuvažovala, už jsem kdysi jednu měla, a další otestovala, ale jiné značky, nicméně skládací Kostka mě zaujala. Už kvůli možnosti snadnějšího převozu, a to ve veřejné dopravě i v autě.
Kostka Tour Max je sice o nějaké to kilíčko těžší než Trexx, se kterým jsem už téměř srostlá, ale i tak mi svými jízdními vlastnostmi vyhovuje.
A jak taková skládací kolobka funguje?
Je to vlastně klasická Tourka (turistická kolobka s koly 26/20), ale má něco navíc. A nejen pár deka váhy (opravdu jen pár, kolobka váží do 10 kg). Možná až na druhý pohled si všimnete dvou míst, která se od běžné koloběžky liší. Jsou odlišená i barevně pro lepší orientaci (červené prvky na fotkách modré koloběžky). V těchto místech se nachází kloub, kde se dá kolobka „zlomit“, otočit. A to jen odšroubováním závitu a jednoduchým pohybem, bez nutnosti mít u sebe nářadí. A není k tomu potřeba velká síla, jen grif a nutnost pořádně závit dotáhnout. Kolobka má jedno takové místo nad spojením rámu se stupátkem a druhým je báze řídítek. Koloběžka je po složení téměř 2D a zabírá méně prostoru, rozhodně z ní není nějaký malý balíček 😀 Také nikam neodjíždí a hezky stojí na místě. Složení by mělo zabrat přibližně minutu času. Někdy pomůže i jen „zploštit“ řidítka, třeba ve vlaku.
Po složení se dá kolobka přemísťovat velmi pohodlně „táhnutím za sebou“, zadní kolo je stále v kontaktu se zemí. Případně ji nadzvednete, přenesete… Koupit se dá textilní obal speciálně navržený pro tuto kolobku.
Na řidítka jsem si zatím dala malou brašničku od Nistler, kam dáte základních pár věcí, jako mobil, kapesníčky, malé nářadíčko a klíče.
Já jsem tuto koloběžku koupila z druhé ruky, v krásné matné tmavě modré, už dovybavenou blatníky a stojánkem. Zvonek je součástí každé každé kolobky Kostka, kterou si koupíte. Moc se mi líbí různé detaily, které objevíte, když si kolobku pozorně prohlédnete (fota na konci článku).
Hned jsem její funkce otestovala v českých vlacích a pražské MHD, noční jízdou v autobuse RegioJet, na maďarské železnici, převozem v kufru opravdu malého auta a také na krásných maďarských cyklostezkách.
Jsem nadšená. Co oceňuji, jsou úzké náboje kol, takže jsem se zatím ani jednou nekopla do kotníku :-D. Stupátko je také moc pohodlné, široké a noha neklouže.
Ještě pozor při převozu koloběžky/ kola u společnosti RegioJet. Ve vlacích RJ to není možné, v autobusech pouze za speciálních podmínek. Musíte si tuto přepravu dopředu objednat a zaplatit (není 100% nutné, ale jinak jste bez záruky, že vás vezmou). Kolo zadáte při nákupu jízdenky, do Maďarska stálo z Prahy 50 Kč. Ve většině těchto autobusů není na kola speciální prostor, proto pozor, přepravní podmínky stanovují že kolo/koloběžka musí být složeny (přesný popis na jejich stránkách) a nejlépe v textilním obalu. Já přepravila koloběžku nakonec i bez obalu, ale nesmí poškodit ostatní zavazadla.
Pohodlnější přeprava je pak mezinárodním vlakem, ten jsem z určitých důvodů tentokrát nevyužila, i když s ním jezdím také.
Kolobku jsme hned otestovala na krásných cyklostezkách okolo jezera.
A zde pár detailů této koloběžky:
Jak se vám kolobka líbí? Zaujala vás tato skládací verze?